När ölet släpptes tyckte Sony att det var en kul grej. Men nu stäms Knee Deep av samma företag på grund av ölet ”Breaking Bud”.
Knee Deep Brewing släppte ölet ”Breaking Bud” 2015 och ölet blev en succé. Namnet anspelar på populära tv-serien ”Breaking Bad” och bryggeriet har fortsatt att brygga ölet.
Men nu stäms bryggeriet från Kalifornien av Sony, som står bakom tv-serien. Man anser att namnet är starkt förknippat med tv-serien och att det ska vara skäl nog för att kräva bryggeriet på en okänd summa pengar.
Man hävdar att bryggeriet avsiktligt imiterat seriens logga och även andra designelement för att tjäna pengar på seriens framgångar.
Men Knee Deep har på sin Facebooksida uttryckt sin förvåning, då Sony först var positiva inställda till ölet och att man först tre år senare kommer med en stämning.
Det förekom till och med diskussioner om ett mer formellt samarbete men det rann ut i sanden. Nu, tre år senare, kan det i stället bli dyrt för Knee Deep att ha gjort ölet ”Breaking Bud”.
– Vi är ett litet bryggeri och uppskattar inte den här störningen, för att inte tala om de kostnader som väntar för något som borde ha skickats till oss för tre år sedan om nu Sony verkligen hade problem med namnet, skriver man på sin Facebooksida.
Fortsättning lär följa och USA fortsätter att vara landet där alla kan stämma alla för precis allting.