Stone och MillerCoors bråkar om ölet Keystone. Nu vill de förstnämnda stoppa försäljningen av ölet i väntan på ett rättsligt besut.
Beernews har i flera artiklar berättat om bråket mellan Stone Brewing och Miller Coors. Stone anser att MillerCoors har en design på en del av sina Keystone-burkar, som vilseleder konsumenter att tro det är Stones öl.
De båda parterna har passat på att skälla på varandra via media och det rättsliga avgörandet har dragit ut på tiden.
Nu vill Stone stoppa all försäljning av Keystone, där designen kan förväxlar med Kalifornienbryggeriets produkter.
Man argumenterar för att ett förbud är nödvändigt på grund av att Keystone-burkarna ”orsakar en verklig och irreparabel konsumentförvirring”, samt”förorsakar kaos på marknaden”. Nu återstår att se vad domstolen kommer fram till för delbeslut i ärendet. En dom i det stora ärendet lär dröja, och något datum för en förhandling finns inte presenterat.
Här kan du läsa mer om turerna kring bråket mellan Stone och MillerCoors.