Ölburken som ser ut som ett champagneglas. Ja, nu har den lanserats och nu är frågan om den gör succé.
Becks har jobbat med öl i burk sedan 1954 och sågs då som föregångare. Nu kommer en ny burktrend över hela ölvärlden och det är många som provar på det eller tar steget helt över till att använda burk.
Nu har AB InBev-ägda Becks tagit nästa steg i utvecklingen. De lanserar nämligen burken som ser ut som ett champagneglas. Le Becks kallas produkten som innehåller samma öl som tidigare.
– Innovation är integrerat i vårt DNA och Le Becks fortsätter att ta oss framåt. Det här är ett perfekt exempel på varför vi jobbar med Serviceplan som vår strategiska och kreativa partner, säger marknadschefen Susanne Kopp på Becks.
Burkarna/champagneglasen är tillverkade i borstad aluminum och tanken är att lansera dom vid lite finare tillfällen. Man tänker sig att den ska kunnas finnas med vid till exempel konstutställningar och klassiska konserter.
Planen är att ta fram den nya varianten av burk i stor skala och att lansera den över hela världen.