Hans pappa förändrade musikvärlden. Nu är Logan Plant själv inblandad när ölvärlden förändras. Hans Beavertown har blivit ett av Londons viktigaste bryggerier.
Det är förstås svårt att träffa Logan Plant utan att prata en del om hans pappa. Robert Plant var sångare i Led Zeppelin, ett band som var pionjärer inom hårdrocken och som lämnat ett stort avtryck efter sig i musikhistorien.
– Jag är stolt över honom, han är min favoritsångare och spelade i mitt favoritband, säger Logan Plant.
Han säger sig ha fått mycket inspiration via pappa både som person och som artist.
– Han upplevde mycket och nådde väldigt långt med det han höll på med. Dessutom är han en fantastisk pappa.
Det som skedde i rockbranschen under sent 60-tal och tidigt 70-tal är kanske på väg att hända i ölbranschen just nu. En våg av nya bryggerier sköljer över världen och det har blivit mer än bara en trend att gilla öl.
– Dom startade en riktigt häftig era, och jag tror att vi är där nu med ölet. Jag är jätteglad över att vara med på den här resan både för bryggeriet och för ölvärlden i stort, säger Logan Plant.
Han var själv musiker under ett antal år, men tröttnade till slut på att vara ifrån familjen. I stället köpte han en restaurang och där i källaren började han att brygga öl under varumärket Beavertown.
– Jag hade ett bryggverk på 700 liter och vi startade i februari 2012. Det var faktiskt nyligen som vi firade vårt femårsjubileum. Jag hade alltid drömt om att ha ett bryggeri och det blev verklighet.
Även om bryggeriet krävde mycket jobb så kunde han vara hemma betydligt mer med familjen.
Under de fem åren har det hänt mycket för Beavertown. I fjol bryggdes det 3,5 miljoner liter på bryggeriet i stadsdelen Tottenham i London. Och nu finns planer på att starta ytterligare ett bryggeri.
– Då är tanken att nuvarande bryggeri blir vår plats för ett fatlagringsprogram, det ska bli spännande, säger Logan Plant.
Så här långt har ganska lite av Beavertowns öl gått på export. Den enkla förklaringen till det är att ölen sålt väldigt bra på den lokala marknaden. 60 procent av produktionen säljs på fat till olika pubar i London-området.
– Den mesta ölen säljs i där, det har gått väldigt bra. Men på sikt vill jag gärna att man ska hitta vår öl i varenda gathörn där det finns en pub.
Men export är något som också lockar, inte minst med ett nytt bryggeri som ska öka kapaciteten. Då är Sverige en prioriterad marknad.
– Vi exporterar helst till länder nära oss med tanke på kvaliteten. Sverige är mycket intressant och vi vet att folk här gillar god öl.
Beavertown kommer efter sommaren att ha Spendrups som importör och det öppnar möjligheter för en ökad synlighet i Sverige.
– Vi börjar försiktigt men vill satsa mer och mer i Sverige. Vi finns gärna på många barer. Det är där du vinner över människor och de lär känna ditt varumärke, säger Logan Plant.
Beavertown var tidiga med att satsa på burkar. I dag ligger de fatlagrade ölen på flaska men allt annat förpackas på burk. Inspirationen till det kom från en USA-resa.
– Jag drack Surly Furious på burk och blev helt fascinerad över hur god och fruktig den var. Strax därefter fick jag möjlighet att köpa en burklina och då satsade vi på det.
Den förändringen har tagits emot väl och alltfler brittiska bryggerier väljer burkar.
– Vi var bland dom första att ta det steget och jag var lite orolig i början. Men det har fungerat väldigt bra. Vi älskar dessutom vår design och får mer utrymme när vi har burkar, säger han.
I takt med att bryggeriet har växt har Logan Plant hamnat allt längre från bryggningen. Det gick faktiskt tre år utan att han bryggde, fram till i fredags.
– Vi har det mindre bryggverket kvar och alla som jobbar hos oss turas om att brygga där. Nu var det min tur och det ska bli en tropisk pale ale på tre procent.