Är det med hjälp av Hollywoodstjärnor som AB InBev ska få fart på försäljningen igen? Nu senast är det Charlize Theron som marknadsför Budweiser.
I samband med Super Bowl blev det en hel del uppmärksamhet kring AB InBevs reklam som hånade konkurrenterna för att använda majs i sina öl. Men det var långt från den enda reklamen man presenterade den helgen. Bland annat syntes Jeff Bridges och Sarah Jessica Parker i olika reklamfilmer.
Och nu är det dags igen. I samband med Oscarsgalan är det Charlize Theron som ska få fart på försäljningen. Det handlar om ölet Budweisers Reserve Copper Lager och i reklamfilmen visar Theron upp ölet innan hon imponerar rejält med att vinna över ett gäng grabbar i bland annat biljard och dart. Allt utspelar sig med Run DMC:s musik i bakgrunden.
Helt klart är det uttalat att det är kändisar som ska sätta fart på världens största ölföretags försäljning under 2019. AB InBev minskade sin försäljning av öl, bland annat Budweiser och Bud Light, med 0,9 procent under fjolåret.
Här kan du se reklamfilmen.