Ett lock för att undvika att spilla ut ölen ur burkar. Det är tre Västeråstjejers affärside och man hoppas att försäljningen ska fortsätta att gå bra.
Heidi Karhukorpi, Tuva Bagge och Emma Sjögren är tjejerna som läser andra året på gymnasiet i Västerås. Deras UF-projekt pågår under hela läsåret.
UF står för Ung Företagsamhet och trions affärsidé är att sälja lock till burkar.
I augusti började de att jobba med företaget och nu finns locken till försäljning.
– Vi har sålt en hel del lock och är på väg mot 200 sålda, säger Sjögren.
Nu tittar man även på att ta fram en logga till locken och rikta försäljningen mot bryggerier.
– Vi ska kontakta fler företag, det finns dom som tror på den här idén. Vi har pratat med åtminstone ett bryggeri som är intresserat, säger Heidi Karhukorpi.
– De som har köpt det har varit nöjda. De har insett att det finns ett behov till exempel i bilen eller under träning, säger Tuva Bagge.
De sista månaderna kommer tjejerna att jobba på med företaget som har namnet Can Cover, UF. Därefter tas beslut om satsningen ska leva vidare.