Sveriges bästa Systembolagsbutik finns i Nya Hovås utanför Göteborg. Ytterligare två butiker har prisats för sin höga nivå av service och kunskap.
Butiken har jobbat en hel del med att erbjuda bra service och det här är ett kvitto på det.
– Det känns jätteroligt! Hela teamet har jobbar hårt för det här och vi är jättestolta över vår butik, säger Daniel Julin, butikschef.
Samtliga finalister har fått besök av representanter från företagets ledningsgrupp inför bedömningen. Viktiga faktorer är att butiken ska vara ett föredöme när det kommer till kundmöten och att man ska ha fokus på Systembolagets försäljningsregler. Även ledarskapet och effektiviteten bedöms.
– Butiken i Nya Hovås levererar ett kundmöte och service i världsklass med en ansvarsfull försäljning och effektiva ålderskontroller. Både våra kunder och medarbetare kan vara stolta, säger Magdalena Gerger, VD på Systembolaget.
På delad andraplats i tävlingen kom butikerna i Öregrund, nordost om Uppsala, och i Viksjö Centrum, Järfälla.
Priset till samtliga finalister är en utbildningsdag där man kan utvecklas ännu mer.