Bildspel
Inlands Bryggeriaktiebolag har till och med kommit i gång med försäljning tidigare än planerat.
Starten har gått bättre än planerat för Inlands Bryggeriaktiebolag. Nu jobbar man hårt för att hantera turistsäsongen i Marstrand.
Inlands Bryggeriaktiebolag har snabbt fått med sig de lokala krögarna och starten har varit riktigt bra.
– Vi kom igång med försäljningen tidigare än vi hade trott och vi har verkligen fått med oss de lokala krögarna till 100 procent, säger Lars-Göran Larsson.
De har fokus på att sälja sin öl i området i och kring Marstrand, och dit räknas även Kungälv, Stenungsund och Uddevalla.
– Det kommer att vara vårt kärnområde. Sedan har vi fått förfrågningar även från Göteborg och vi kommer att sälja öl dit. Men viktigast är området här i närheten, säger Larsson.
Bryggverket på 1000 liter har gått på högvarv och just nu finns 8000 liter öl i tankarna. Allt med fokus på sommarsäsongen när turisterna kommer att sätta ordentlig fart på samhället.
– Vi får en bra indikation den här första sommaren, det ska bli spännande att se hur det går, säger Larsson.
Han säger också att bryggeriet inte bara siktar på sommaren. Under övriga årstider ska man bland annat samarbete med den ganska stora konferensverksamheten i området.
– Vi kommer att jobba med visningar och provningar. Vi siktar också på att ta fram en folköl och den säljer vi gärna här på bryggeriet. Dessutom vill vi synas i matbutikerna.
Målet för de första tolv månaderna är 20 000 liter, men på sikt är siktet inställt högre än så.
– Vi vill få allt att rulla och ha kontroll i början. Vi vill inte få växtvärk och få en situation där vi inte kan leverera till våra kunder, säger Larsson.