Åländska Stallhagen ska satsa rejält på den svenska marknaden. Nu startar man sitt eget kontor i Stockholm.
Stallhagens öl har en del öl på Systembolaget och Sveriges är redan en marknad som man säljer en del öl på. Men nu ska det bli ännu större fokus på det.
Man öppnar sitt eget kontor i Stockholm och har anställt William Österlund, som tidigare jobbade på Café Proviant i Stockholm.
– William har omfattande kunskap och erfarenhet om både försäljning och öl -och bryggeribranschen. Han är uppvuxen i Geta och har sedan 20 år tillbaka studerat och arbetat i Stockholm och haft bland annat egna restauranger och ett bryggeri, kommenterar bryggeriet i ett pressmeddelande.
Man tror att den fysiska närvaron kan betyda mycket när det gäller att öka försäljningen. Stallhagen har tre olika marknader som man jobbar med, nämligen Åland, Finland och Sverige.
– Jag är väldigt nöjd att vi nu kommer i gång med Sverige-strategin. Craft beer marknaden i Sverige har potential och jag tror att Stallhagen har goda förutsättningar att vinna marknadsandelar i det segmentet, säger vd Jan Wennström.