4600 besökare och en ekonomi som går runt. Men en sak ska Great Swedish Beer Festival bli bättre på till nästa år.
I helgen var det premiär för Great Swedish Beer Festival på Slagthusetmmx i Malmö och det var många som var nöjda efter den dagen.
Bland annat var arrangörerna Erik Frithiof och Glenn Pålsson nöjda.
– Vi hade 4600 besökare sammanlagt och det var lite färre på eftermiddagspasset. Sedan köpte varje person ganska exakt så mycket öl i genomsnitt som vi hade trott, säger Frithiof.
Det stora intresset för festivalen gör att det ekonomiska resultatet slutar på plus redan det första året.
– Det blir några tusenlappar plus och det känns förstås skönt.
Det är klart att det blir en fortsättning nästa år, men några detaljer är ännu inte spikade.
– Vi tar med oss det positiva från helgen. Vi kan inte växa så mycket i lokalerna här men något kan vi nog göra. Sedan ska vi göra om efterfesten, den kände vi att vi kan göra bättre och vi har redan pratat om det, säger Frithiof.