Ett nytt bryggeri och denna gång i Kalifornien. Det är målet när Brewdog startar ännu en crowdfunding-kampanj med fokus på USA.
Skotska Brewdog brukar lyftas fram även utanför ölkretsar när det gäller goda exempel på expansion och framgångsrika företag. Men satsningarna fortsätter och denna gång är det USA som är i fokus. Nu startar en ny kampanj där ölintresserade kan bidra med pengar.
Målet är att nå 100 000 personer som investerar och pengarna ska bland annat gå till ett helt nytt bryggeri i Kalifornien. Delstaten har redan klart flest bryggerier i USA och för många har utvecklingen stannat av, men det skrämmer inte Brewdog.
– Den community som vi byggt i USA på bara tre år är mer än vi kunde drömma om. Det är tack vare alla de människorna som vi växer fortare än någonsin, säger James Watt, en av grundarna, i ett pressmeddelande.
Utöver ett bryggeri i Kalifornien ska pengarna även gå till en utökad satsning på destillerade drycker och dessutom ska hotellverksamheten utökas i USA.