Coppersmith ska lyfta sin försäljning

BRYGGERIENKÄT 2019-2020

Petri Karhukorpi vill utveckla bryggeriet på flera sätt under året. Foto: Ronny Karlsson.

Coppersmith ska bland annat satsa på en riktig säljorganisation under 2020. Det och mer framkommer i vår enkät.
 

1. Vad var det bästa som hände för ert bryggeri/företag under 2019?

–  Att Coppersmith’s med Vänner festivalen blev så bra och att det resulterade till minst två nya festivaler

2. Vad blir era största satsningar eller förändringar i verksamheten under 2020?

–  Först och främst satsar vi på en säljorganisation, men även satsningar på hårdvaran kommer vi att göra

3. Hur mycket öl producerade ni 2019 och hur mycket räknar ni med att producera under 2020?

– Vi producerade för lite och kommer att producera betydligt mera 

4. Vilken fråga tror du blir viktigast för svenska bryggerier under 2020? Varför?

– För många är det gårdsförsäljning och därför stödjer jag det i viss mån. Alkoholskatten är givetvis en viktig fråga.  Finns några ännu viktigare frågor, men det tar vi sedan….

5. Vilket svenskt bryggeri imponerade mest på dig under 2019? Varför just det bryggeriet?

– Alla som vågade stå för sin sak och agerade rakryggade och hederligt.