Vardagshjältar sätts i fokus när Budweiser nu visar upp den reklam som ska visas under Super Bowl. Idrottsevenemanget är bland de mest sedda av alla tv-sändningar i världen.
Att ha tv-reklam under Super Bowl kan nästan alla bryggerier glömma. Det kostar många miljoner dollar att synas men samtidigt når du en fler människor än på nästan något annat sätt.
För AB InBev-ägda Budweiser har det varit en tradition att synas där, och i fjol blev det massor med rubriker när man pekade ut konkurrenter och sade att de använde majs i sina öl.
Till årets Super Bowl, som spelas nästa söndag, väljer man en mer försiktig approach. I stället lyfter man fram vardagshjältar under parollen ”The Great America”, och utmanar dessutom den bild av amerikaner som kan finnas i samhället. Där syns bland annat en man som hjälper en bilist i snön och en man som erbjuder kramar till polisen.
Samtidigt lanserar man också en ny design, med inspiration från 70-talet och det ska bland annat visa upp Budweisers långa historia i landet.
Här kan du se Super Bowl-filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=yt-zXuAAD6Q