Första festivalen slutade i kaos och många upprörda reaktioner. Men nu tar Untappd nya tag och satsar på en ny ölfestival.
Untappd har gjort succé som en sajt och kanske framför allt app där massor med ölintresserade världen över sätter betyg på sina öl. I fjol hade man också premiär för sin första ölfestival.
176 bryggerier var inbjudna, men ganska mycket blev inte som man tänkt sig. Köerna var enorma, VIP-biljettsköparna köade mer än de drack öl och flera bryggerier var inte ens redo att servera öl när det hela började. Dessutom drog ett riktigt åskoväder in över festivalområdet i Charlotte. North Carolina.
Men skam den som ger sig. Nu satsar Untappd på en ny festival på samma plats 16 maj.
Till den här gången har man anställt en person som bara jobbar med festivalen och det kanske kan lyfta satsningen en hel del.
– VI lärde oss massor av att lyssna på besökarna och bryggerierna efter förra årets festival. Nu är vägen mot att skapa en festival som möter våra och besökarnas förväntningar utstakad, säger Trace Smith på Untappd.
Runt 12 500 personer gästade festivalen i fjol, så visst finns en stor potential i satsningen. Samtidigt kan man tänka sig att alla som var där inte tänker komma tillbaka förrän man vet att det hela fungerar bättre.