Över 25 000 besökare i fjol. I år går biljettförsäljningen till En Öl & Whiskymässa ännu bättre och nu finns det bara biljetter till fredagen kvar.
En Öl & Whiskymässa har etablerat sig som en av Sveriges mest populära dryckesmässor och lördagen brukar vara den dag som har flest besökare på en dag av alla dryckesevenemang i Sverige.
Till årets mässa går biljettförsäljningen bättre än någonsin och alla de drygt 14 000 biljetter till lördagen är slut.
– De brukar inte ta slut förrän närmare mässdagarna, vi har aldrig sålt slut så här tidigt, säger Emelie Oscarson projektledare på arrangerande Svenska Dryckesmässor.
De som är intresserade men ännu inte köpt biljett får alltså rikta in sig på fredagen. Även där går försäljningen bra och det är i dagsläget drygt 6000 biljetter sålda till den dagen.
Fjolårets besökssiffra på 25 024 besökare på två dagar kan slås även i år men det vågar inte Oscarson svara på än.
– Det hänger på att vi fortsätter sälja fredagsbiljetter i den takt vi gör idag. Även om vi vill sätta nya rekord så är det viktigaste att vi gör en grym mässa för alla dom som kommer till Svenska Mässan 3-4 april.
Totalt 83 bryggerier är klara för årets mässa och det finns plats för några till. Däremot är det numera fullt på Småbryggartorget, där nya och mindre bryggerier har sin egen plats.
Även provningarna som genomförs under mässan är populära och den provning som kanske sticker ut är den med Rodenbachs öl, där veteranen Rudi Ghequire kommer till Göteborg för att presentera ölen.
Även om mycket handlar om öl på mässan, noterar Oscarson också ett växande intresse för sprit.
– Vi ser det i de kommentarer vi får in och gin är verkligen en trend. När det gäller öl finns det en ökad efterfrågan på glutenfri öl och även alltmer på alkoholfritt.