Etiketten ansågs vara för barnvänlig och skulle tas bort. Men bryggeriet vägrar och nu är parlamentsledamöter engagerade i frågan.
Det är populära bryggeriet Lost and Grounded som drabbats av en dom från Portman Group, som ansvarar för kontroll av etiketter och liknande i Srotbritannien.
Det handlar om ölet Running With Sceptres som hamnat i skottgluggen och ölet är ett av bryggeriets bäst säljande.
Det hela startade med en anmälan från en privatperson och den personens åsikt att etiketten var för barnvänlig delades sedan av juryn i Portman Group.
– Den här etiketten är inte annorlunda mot många andra artistiska etiketter på marknaden. Vi är ett ansvarstagande företag och skulle aldrig rikta vår marknadsföring mot ungdomar under 18 år, säger bryggeriets medgrundare Annie Clements i en kommentar.
Hon tycker också att det är anmärkningsvärt att en enda persons anmälan kan få sådana konsekvenser för ett företag.
Lost and Grounded kommer nu att trotsa Portman Groups rekommendation och det leder till att butiker där ölen säljs kommer få en rekommendation om att inte sälja ölet. Om de kommer att lyssna på det återstår att se och fortsättning lär följa.
Även parlamentsledamoten Kerry McCathy har gett sig in i debatten och backar bryggeriet i deras strävan att få sälja ölet.