Barpersonal i USA har det tufft. Men nu får man hjälp i form av en mångmiljongåva från MolsonCoors.
Det är tuffa tider för barpersonal i många länder, och inte minst i USA. Men när krisen är som värst dyker det upp hjälp. Molson Coors har nämligen bestämt sig för att skänka en miljon dollar till USBG National Charity Foundation.
Den fonden är till för arbetslös barpersonal och pengarna är förstås välkomna i dessa tider.
– Om det är något jag lärt mig under 37 år i ölbranschen, så är det att barpersonalen har haft nyckelroller när det gäller att sälja våra öl. Genom åren har de hjälpt vårt varumärke att bli framgångsrikt och det är bara rätt att vi ger något tillbaka, säger MolsonCoors säljansvarige Kevin Doyle till sajten American Craft Beer.
MolsonCoors är inte de enda som skänkt pengar till fonden. Såväl Diageo, som äger varumärket Guinness, som Boston Beer Company har bidragit med 100 000 dollar till fonden.