Brist på burkar skapar problem för amerikanska bryggerier. Flera stora ölvarumärken har temporärt försvunnit från marknaden då de inte kan förpackas.
Öl på burk blir allt mer populärt och det finns förklaringar som bättre smak, billigare transporter och mer miljötänk som lyfts fram till burkens fördel.
Men kanske har den blivit för populär för snabbt. Nu är det nämligen många bryggerier som har svårt att få tag på burkar.
Stängda taproom gör att amerikanerna köper mer öl i butiker och samtidigt har trenden med hard seltzer gjort att burkåtgången är stor.
Bryggerier som Molson Coors, Karl Strauss och Brooklyn Brewery har på grund av burkbristen gjort en paus i tillverkningen av vissa öl. Där handlar det om att brygga och paketera de öl som säljer allra bäst i väntan på att det blir fler burkar på marknaden.
För vissa typer av burkar har väntetiden gått från fyra-fem dagar till fyra-fem veckor.
– Det här är viktigt. Vi ser längre väntetider och en del små bryggerier får inte ens det de beställer. Räkna med att höra mer om burkbrist från dryckesföretag, säger Paul Gatza på Brewers Association.