Det blev inga mässor i år. Men nu vill Svenska Dryckesmässor skapa inspiration kring drycker och delikatesser med hjälp av en ny sajt.
Efter att coronaviruset slog till mot Sverige i mars har det varit tvärstopp för dryckesmässor. Stanley Wong, som bland annat arrangerar En Öl- o Whiskymässa i Göteborg, kan bara vänta på att restriktionerna hävs så att det går att arrangera mässor igen.
Men i väntan på det lanseras en ny sajt. pincha.se ska skapa inspiration i den digitala världen.
– Vi kallar den för en leende smaksajt, man ska få ett leende på läpparna när man går in och kollar, säger Wong.
Sajten släppts i måndags och tanken är att inspirera och informera. Sajten har funnits i tankarna redan innan pandemin.
– Vi började arbetet med att ta fram en plattform under förra hösten, då var det meningen att sajten skulle bli ett komplement till mässorna. Bland annat skulle vi ha omröstningar under mässorna, säger Wong.
Så får det bli när coronaviruset släppt sitt grepp om Sverige, men i väntan på det ska sajten ge inspiration.
– Namnet kommer från kinesiskans pinchang, som betyder smaker. Vi vill vara som den där kunniga kompisen du går med på mässorna, säger Wong.