Amerikanska Seventh S0n Brewing försöker nu hitta nya vägar för att få in pengar. Det senaste är obligationer som ska dubbla insatsen för köparna.
Det är 1940-talets krigsobligationer i USA som har inspirerat Seventh Son nu när de ska försöka få in mer pengar. På den tiden handlade det om att få in pengar för att bekosta kriget mot Japan och USA. Nu handlar det om överlevnad för bryggeriet från Columbus, Ohio. Försäljningen i somras låg på mellan 50 och 70 procent av föregående sommar och med hösten har det gått ned ännu mer.
Obligationer ska säljas för 50 respektive 100 dollar där den förstnämnda kommer att vara värd 75 dollar i juli och den sistnämnda 200 dollar.
– Vi lånar på goodwill snarare än att låna från en bank. Jag tänkte på de där fåniga skyltarna med ”Free Beer Tomorrow” och även om vi inte kan ge bort gratis öl så kan vi erbjuda en väldigt, väldigt bra affär, säger en Collin Castore, av Seventh Sons grundare till bizjournals.com.
Ett annat sätt som Seventh Son ska få in pengar på är en prenumerationstjänst för sina öl. Tanken är att de ska starta någon gång i början av 2021. Sedan tidigare har man även börjat med hemleverans av öl, även om man nu inte har samma omsättning på det som i våras.