Ohio ligger Brewdog varmt om hjärtat. Nu planeras det för ännu en satsning i den amerikanska delstaten.
Det var i Ohio som allt började för Brewdog i USA när man öppnade ett bryggeri och taproom i utkanten av Columbus. Därefter har man satsat på hotellet Doghouse, samt öppnar barer i Cincinatti, Indianapolis och Pittsburgh.
Den här gången är det en satsning i Cleveland som är aktuell. Det hela nämndes först av Brewdogs ena grundare James Watt i sociala media, men har också bekräftats lite mer tydligt av Brewdogs amerikanska ledning. Man säger till sajten Crane´s Cleveland Business att man letar efter en lämplig lokal i staden, men att inget är klart ännu.
Satsningen och expansionerna är förstås inte utan eftertanke, Brewdog har gått väldigt bra ända sedan lanseringen i USA, och även under detta annorlunda år har man kunnat öka sin produktion.
Enligt Columbus Business First har Brewdog nu distribution i 19 olika delstater och man kommer att nå en försäljning på över 30 miljoner dollar under 2020. Det innebär en ökning på nästan 13 procent jämfört med förra året, och det under en period när nästan alla aktörer har sålt mindre öl.