Innis & Gunn går tillbaka till rötterna när man lanserar sin nya design. Bland annat till till de genomskinliga flaskor som användes vid starten.
Det är ölen ”The Original” och ”Caribbean Rum Cask” som paketeras i genomskinliga flaskor och tanken med det är att framhäva ölets färg. Det var den typen av flaskor som bryggeriets grundare Dougal Gunn Sharp använde när han startade bryggeriet 2003.
Övriga öl från det skotska bryggeriet kommer att fortsätta förpackas i mörkare flaskor.
Bryggeriet gör även om designen för sina etiketter, där man bland annat lägger till en foliering för att lyfta etiketten.
Innis&Gunn valde tidigt att fokusera på den svenska marknaden och via importören Tomp har man fått till en bra spridning av ölen, inte minst på Systembolaget.
Sveriges blir det första exportlandet som får ta del av den nya designen, helt enkelt för att Sverige också var det första landet som man exporterade sina öl till. Under juni ska de nya flaskorna börja att dyka upp på Systembolagets hyllor.
Det har inte gjorts några förändringar av själva ölen, utan recept och tillverkningsprocess är den samma som tidigare.