400 ställen om bara fyra år. Det är den minst sagt offensiva planen för O’Learys i Europa.
Den svenska franchisekedjan köpte i våras upp Harrys och har i dagsläget 130 stycken enheter. Men man är långt från i mål med satsningen. Under det nystartade moderbolaget ska man ha hela 400 enheter redan år 2025.
– Vi har mer än 30 års erfarenhet inom branschen, av att ha växt framgångsrikt internationellt både i egen verksamhet och genom franchising. Vi intar en unik position med vår omfattande branschkunskap, breda nätverk och starka inköpsposition, som kommer att göras tillgängligt för våra partners inom gruppen, säger vd Kenneth Lorentzen till sajten Besöksliv.
Redan i år ska det göras nysatsningar i Sverige, Norge, Nederländerna och Spanien.
Konceptet kallas för eatertainment, där man satsar på mat och dryck i kombination med sociala spel, aktiviteter, evenemang och sport.
– Vi är övertygade om att eatertainment och att umgås med sina vänner och kollegor kommer att bli en ännu viktigare del i människors liv framöver. Det är också ett attraktivt erbjudande för restaurangägarna, som får gäster som stannar längre och därmed också spenderar mer tid och pengar, säger Kenneth Lorentzen