Det är för få ölevenemang under sommaren. Det tycker killarna bakom Expo Stories som nu drar på turné med sin öl- och whiskyfestival till en rad svenska städer.
Turnén är redan i gång och ska fortsätta under sommaren. Totalt ska 15 svenska städer besökas. Dessutom ska man med start i höst anordna större festivaler i Sundsvall, Uppsala, Borås och Sandviken.
– Det kommer utöver dryck även erbjudas väl utvalda charkuterier och liknande på plats för att förhöja smakerna och skapa en upplevelse som gästerna onekligen kommer att minnas. Tanken är att mässorna ska ge besökarna en chans att verkligen ”trigga igång sina smaklökar”, säger VD Fredrik Annell-Berger.
Unikt för Expo Stories mässor är betallösningen ExpoPay där besökaren får ett armband att betala med och kan styra sina köp via en app. Mjukvaran kommer att vara med på hela turnén som betalningsmetod. Den kommer både göra det enklare och smidigare för utställare samt besökare.
– Jag har arrangerat mässor i både Sverige och Finland under många år och har alltid förvånats över hur manuella mässor är vad det gäller besöksupplevelse, betalningsflöden och kunduppföljning. Det vill vi förändra i grunden genom vår digitala plattform
Turnén är redan i gång och har varit i Söderköping och Arvika. Så här ser resten av sommaren ut:
29 Juni – Norrtälje
2 Juli – Nynäshamn
9 Juli – Motala
13 Juli – Alingsås
20 Juli – Båstad
23 Juli – Lysekil
3 Augusti – Katrineholm
17 Augusti – Karlskoga
20 Augusti – Västervik
24 Augusti – Hässleholm
27 Augusti – Lund