Nu avslöjar vi vad ni läst mest del 2

Varje vecka fram tills vårt jubileum den 12 september publicerar vi vilka artiklar som har lästs mest under de här fem åren. Foto: Pixabay/Montage

Nu när Beernews femte år snart är till ända är det dags att summera lite. Så vad har ni läst under de här åren? Det kommer vi att presentera i en topp 50-lista.

Totalt har nästan 15 miljoner sidor visats på beernews.se från september 2016, vilket gör oss både häpna och tacksamma. Ingen av oss kunde drömma om en sån utveckling. Och det som har lästs mest är svårt att kategorisera, för här finns både högt och lågt.

Vi publicerar listan bakifrån för att hålla upp spänningen, idag har vi kommit till plats 45 till 41.

45: Stopp för beställning – TSLS släpps fritt

I mars förra året var det 9 889 personer som läste om Systembolagets kalldusch för många bryggerier när monopolet meddelade att de stoppade beställningssortimentet. Visserligen släpptes det lokala sortimentet fritt samtidigt, men det hängde på att butikerna verkligen tog in fler öl också. Efter ett eller annat ramaskri drogs beslutet tillbaka.

44: Kaggen gör debut på Systembolaget

På 44:e plats får vi återvända till 2018 och en händelse som gjorde många glada när mörkrets svenska härskare Kaggen Stormaktsporter släpptes på Systembolaget för första gången. 400 flaskor fanns tillgängliga i en webblansering. 9 978 visningar resulterade den artikeln i.

43: Besvikelse trots de nya krogreglerna

En relativt färsk artikel hittar vi på 43:e plats. När 20.30-stängningen som fått topplock att gå på frustrerade krögare över hela Sverige släpptes skrev vi om det förstås. Jugge Hasselqvist på Oliver Twist i Stockholm var en av dem som uttalade sig och han sågade allt. 10 095 personer läste den artikeln.

42: Dagens öl – Vi tokhyllar ett av ölen

Bli inte förvånad om vi använder ordet ”Tokhyllar” i någon mer artikel för när vi skrev att vi tokhyllade Stigbergets Big Bourbon Barrel Aged Stout i december tokklickade ni 10 180 gånger och ända upp till 42:a plats.

41: Coca-Cola satsar på nya succédrycken

Då och då skriver vi om något annat än öl och då är det alltid nån som hoppar på oss. Men eftersom vi lever på era klick får ni stå ut med kolsyrat alkoholvatten ibland. När vi skrev om Coca-Colas satsning på denna dryck var det 10 221 personer som fann det värt att läsa. Det innebär plats 41 i vår top 50 all time high.

Tidigare på listan:

Plats 50 till 46