Nu när Beernews femte år snart är till ända är det dags att summera lite. Så vad har ni läst under de här åren? Det kommer vi att presentera i en topp 50-lista.
Totalt har nästan 15 miljoner sidor visats på beernews.se från september 2016, vilket gör oss både häpna och tacksamma. Ingen av oss kunde drömma om en sån utveckling. Och det som har lästs mest är svårt att kategorisera, för här finns både högt och lågt.
Vi publicerar listan bakifrån för att hålla upp spänningen, idag har vi kommit till plats 15 till 11.
15: Åbro släpper ölet som Eminem myntade
När Åbro sent omsider utnyttjade Eminems virala Ey’Bro-video förra året. När vi publicerade artikeln förra året hade den haft 1 149 498 sedan 2008. Möjligen orsakade ölet en uppsving och idag har den 1 614 312. Vi hade lite färre, 17 462, så vi är inte riktigt ifatt än.
14: Systembolaget ska kyla öl i nya butiken
Inte nog med att Göteborg skulle få en unik ölbutik, dessutom skulle det finnas kylda öl i Systembolagets nya Ölstudion. Det var inte för att folk skulle sätta sig med en kall bärs i Brunnsparken, enligt Systembolaget, utan för att skydda humlebomberna. 17 596 läste den artikeln.
13: Sverige har blivit en ölprofil fattigare
Annica Silvonen som jobbat många år på Belgobaren avled efter att ha drabbats av cancer. 19 191 visningar.
12: Systembolagets nya regler inför påsk
Pandemin tvingar Systembolaget att införa slussning av kunder för att undvika trängsel. Resultatet blev köer som slingrade sig runt butikerna som DDR aldrig fallit och det fanns kött i mataffären. 21 258 sidvisningar blev det och en tolfte plats.
11: Stigbergets prischock – slåss med jättarna
När Stigbergets Bryggeri fick lediga tankar stoppade man ner en lager i dem och kallade den ÖL. Priset fick många att hicka till eftersom det hamnade i samma segment som en del av storbryggeriernas öl. 22 527 personer läste artikeln.