National Hosipitality Day är dagen då britterna ska visa att de vill ha sina pubar kvar. Målet är att sälja 18 miljoner pints på en dag.
Britterna har haft tuffa restriktioner under pandemin och bland annat har alla pubar varit stängda helt i två omgångar.
Nu är det öppet igen, men många verksamheter kämpar hårt för att överleva.
De driftiga britterna har därför bestämt att 18 september ska vara National Hospitality Day. Målet är att få ut så många som möjligt till pubar, barer och restauranger för att öka intäkterna hos krögarna och bidra till att deras verksamheter överlever.
– Den här lördagen handlar bara om att visa sitt stöd till våra älskade pubar och andra verksamheter, och hjälpa dom att komma på fötter igen. Om folk ställer upp hoppas vi på att det ska säljas 18 miljoner pints, kanske ännu mer. Det vore en stor boost för hela vår sektor, säger Emma McClarkin på British Beer & Pub Association.
Hon hoppas att budskapet ska nå även politikerna och att de ska se hur viktiga pubarna är. Ett av kraven från organisationen är att få sänkt skatt för att kunna öka marginalerna för de hårt kämpande pubarna.
Över 60 000 britter har skrivit under ett krav på sänkt ölskatt och ytterligare 50 000 personer har skickat sina krav direkt till en av politikerna i det brittiska parlamentet. Öl har alltid engagerat britterna och när pubarna är hotade så ställer man upp.
Det lär bland annat märkas ute på pubarna under lördagen.