I USA går det att få betalt för att sätta upp ölreklam i hemmet. Det är Pabst som använder det udda greppet för att nå ut.
En del människor sätter upp affischer och annat från favoritbryggeriet utan att få betalt, men nu är det alltså ett bryggeri som är berett att betala för detta.
Fram till den 24 september gav Pabst bort gratis merch genom webbplatsen PBRInHomeAdvertising.com tills lagret tog slut.
Erbjudandet innehöll duschdraperier, toalock, badrumsmattor, kylskåpsmagneter, sängöverkast, ja egentligen det mesta för att täcka ett hem i ölreklam.
Men det räckte inte att fylla hemmet med prylarna för att få pengar, det skulle synas på sociala medier också.
– Varje sak har ett motsvarande penningvärde där deltagarna skickar in bilder, Pabst Blue Ribbon godkänner dem varefter deltagarna får betalt för annonserna i deras eget hem, säger PBR i en pressrelease.
– Varför? Därför att Pabst Blue Ribbons annonser behöver ett hem och de vill hellre betala dig än medias feta plånböcker.
Även PBR:s marknadschef uttalade sig.
– En av de principer vi följer är att vi är omstörtande. En annan är att erbjuda lättsam och självmedveten underhållning till våra vänner och vår publik. En tredje princip är egentligen inte att ge bort pengar, men vi gjorde ett undantag för den här kampanjen.
Belöningen för deltagarna varierar mellan 10 och 50 dollar beroende på vad de har valt för merch.