När Pabst i en tweet uppmanade de som kör vit januari att slicka anus insåg de kanske att de gick en smula för långt i sin marknadsföringsiver. Nu är tweeten borttagen.
Pabst uppmanade i en tweet de som kör vit januari att slicka anus. Men det var bara ett av flera inlägg som upprört internet.
I en rad inlägg på Twitter kritiserade någon på Pabst de som sabbar januaristatistiken för företaget genom att avstå alkohol i januari.
Nu har inläggen tagits bort och Pabst vice ordförande Nick Reely tar avstånd från dem.
– Vi ber om ursäkt för språket och innehållet i de tweets vi lade ut nyligen, säger han.
– En av våra anställda hade det dåliga omdömet att skriva dem. Innehållet återspeglar inte på något sätt Pabst eller dess anställdas värderingar. Vi hanterar ärendet internt och har tagit bort inläggen från våra sociala plattformar.
Inläggen var en del i en kampanj där Pabst försöker få folk att avstå en vit januarimånad, som inleddes med frågan ”tänk om januari inte var vit?” den 1 januari.
Andra har kritiserat kampanjen eftersom den riktar sig mot människor som kanske har problem med alkohol.
– Det visar på dålig smak på grundskolenivå med sexuella insinuationer kombinerat med att nervärdera människor som kämpar mot alkoholism, skriver marknadsföraren David Berkowtiz på Twitter.
Läs mer här.