Konflikten mellan Molson Coors och Stone Brewing närmar sig ett avgörande efter tre veckor i domstolen.
Stone kräver Molson Coors på motsvarande två miljarder kronor i skadestånd i rättegången som gäller en varumärkestvist.
Molson Coors har rebrandat sin Keystone Light, och lagt större fokus på ordet Stone. Det fick till följd att Stone Brewing stämde Molson Coors för varumärkesintrång.
Stone Brewing hävdar att intrånget orsakat ett tapp på 20 procent i försäljningen för dem och påstår att Molson Coors tjänat över sju miljarder svenska kronor på marknadsföringn.
Stones advokat menar att Molson Coors kampanj, Own the Stone, är en av de värsta varumärkesstölderna någonsin.
Samtidigt säger Molson Coors att tappet snarare handlar om att Stones höga priser, sena ingång på hard seltzer-marknaden eller nedstängningar på grund av covid.
Molson Coors advokat Jonathan Bunge hävdar också att varumärkena inte liknar varandra och att Keystone riktar sig mot låginkomstagare i mellanvästern och Stone mot ölnördar i södra Kalifornien.