Sweden Rock byter ut ölen nästa år. Ut åker Carlsbergs varumärke Falcon och in kommer ett annat storbryggeri.
Det är Spendrup som med sitt varumärke Pistonhead som står för ölen på nästa Sweden Rock.
– Vi har beundrat Sweden Rock i många år och är stolta att nu kliva in och bli en del av den fantastiska festivalkultur och passion som finns i allt som SRF byggt upp under många år, säger Marcus Thollin, marknadschef för öl på Spendrups.
– Det finns en otrolig energi och kärlek till rocken och till mötet mellan människor. Den energin och den känslan vill vi förstärka och bygga vidare på. Tillsammans med SRF ska vi skapa en stark och minnesvärd festivalupplevelse för alla besökare. Vår ambition är att Pistonheads varumärke och erbjudande blir en naturlig och integrerad del av denna upplevelse.
Sweden Rock lär vara det evenemang där det går åt mest öl i Sverige. Enligt något gamla uppgifter från 2013 gick det åt 150 000 liter på fyra festivaldagar det året.
Kulturscenen är inget nytt för varumärket Pistonhead, 2015 startades Pistonhead Foundation, med avsikt att stötta unga kreatörer.
– Vi är oerhört glada och peppade över samarbetet med Pistonhead, säger Sofia Lindqvist Lacinai, marknadschef & vice vd på Sweden Rock.
– Våra respektive varumärken passar varandra som hand i handske, både vad gäller attityd och i tanken om att musik och kultur är viktiga aspekter som verkligen gör livet värt att leva.