Brittiska Redchurch testade att köra två crowdfunding-kampanjer på mindre än ett år. Resultatet blev två framgångar och tio miljoner kronor till att utveckla bryggeriet.
Crowdfunding blir alltmer populärt och många företag ser till att få in pengar till olika satsningar genom att erbjuda allmänheten att satsa pengar i företaget. Brittiska bryggeriet Redchurch testade en kampanj för mindre än ett år sedan. Då fick man in 5,6 miljoner kronor till olika utveclingsprojekt på bryggeriet.
I maj skrev Beernews om att bryggeriet försökte igen, och även denna gång fanns det gott om investerare. Man nådde målet på 4,5 miljoner med hjälp av drygt 600 olika investerare.
De nya pengarna ska nu gå till följande projekt:
– Nya jästankar som ska ta bryggeriet till en årsproduktion på 1,3 miljoner liter öl.
– Utveckling av paketeringen som ska bli effektivare.
– Anställa fler bryggare, budbilförare och säljare.
– Satsa på fler egna budbilar.
Efter den senaste satsningen har bryggeriets ekonomi förbättrats en hel del. I juni räknar företaget med att ha intäkter på uppemot 1,7 miljoner kronor.