Modern Times har bestämt sig för att sälja en del av sitt företag. Köpare är deras egna anställda.
I en tid där diskussionerna många gånger är heta angående bryggerier som köpts upp av större koncerner, så går Modern Times sin egen väg.
Nyligen meddelades att 30 procent av aktierna har tagits över av företagets egna anställda.
– Det här är mitt stoltaste ögonblick som vd och grundare för Modern Times. Nu kommer våra anställda att tjäna på företagets framgångar i egenskap av delägare, sade Jacob Mc Kean till The San Diego Union-Tribune.
Initiativet hyllas från flera håll. Tidigare har New Belgium, Deschutes och Harpoon Brewery gjort liknande lösningar, men det är fortfarande mycket ovanligt.
– Jag tror att dom är det enda bryggeriet som ägs av medarbetarna i Kalifornien, eller i alla fall i San Diego. Det är fantastiskt att se ett lokalt företag växa så snabbt och ge tillbaka så mycket till sina anställda, säger Jill Davidson som är ordförande i San Diego Brewers Guild.
Modern Times har i dag ett bryggeri med taproom i utkanten av San Diego, samt ett taproom i populära North Park i centrala San Diego. Man planerar också för satsningar i Anaheim och Los Angeles.
I fjol, när många bryggeriers utveckling stannade av en del, växte Modern Times produktion med 82 procent. Det bryggdes då knappt fem miljoner liter öl.
Enligt McKean är satsningen på de anställdas delägande bara inledd. Han säger att målet på sikt är att hela företaget ska tas över och drivas av de anställda.