Den omdiskuterade loggan för oberoende bryggerier i USA är på väg att bli en succé. Över 1800 bryggerier har registrerat sig för att använda den.
Beernews har vid flera tillfällen skrivit om loggan som ska symbolisera oberoende för amerikanska bryggerier. Den har också fått en del kritik från framför allt de bryggerier som köpts upp av Anheuser Busch.
Men loggan, som tagits fram av Brewers Association, har blivit uppskattad hos bryggerierna och nu har över 1800 bryggerier registrerat sig för att använda loggan.
Ett av de bryggerier som anslutit sig på senare tid är Jester King, men ägaren Jeffrey Stuffings är inte odelat positiv till definitionen av craft beer i USA. Han skriver på sin blogg att han retar sig bland annat på att bryggerier i dag kan sälja ut 24,99 procent av företaget till ett större företag och ända kalla sig oberoende.
Stuffings är heller inte så förtjust i utformningen av loggan.
Han kommer därför inte att använda den på sina flaskor utan loggan kommer att användas på kartonger och i Jester Kings tasting room.
Brewers Association har i ett Twittermeddelanden välkomnat Jester Kings deltagande med loggan men har inte svarat på kritiken offentligt.