Bildspel
Med totalt åtta bryggerier på plats var det inte den största mässan, men den lyckades ändå nå en massa nya människor som inte brukar gå på ölmässor. Något som uppskattades av bryggerierna.
I lördags var det premiär för Nöjesguidens ölmässa i Göteborg. Åtta bryggerier samt en hel del göteborgare dök upp.
Om man ska dra någon slutsats av premiären så är det att Nöjesguiden lyckats hitta en ny publik. Bland annat genom att ge bort en del biljetter till FB-gruppen Ölgäris har man nått unga människor, i synnerhet då kvinnor, i hög utsträckning, vilket är väldigt positivt. Fast ibland var det nästan så att man saknade ett eller annat av de gamla bekanta skäggen som alltid dyker upp på såna här tillställningar…
Eventet ägde rum i Auktionsverket Kulturarena på Tredje Långgatan i Göteborg. Lokaler som gott och väl kunde ha rymt ett eller annat bryggeri till. Men på plats fanns i alla fall Westcoast, Poppels, Göteborgs Nya, Spike, Billdale, Vega, Pine Ridge och Business Monkey förutom en eller annan barberare och popcornförsäljare.