Det var minst sagt ett stort intresse när Guinness invigde sitt bryggeri i USA i helgen. Runt 10 000 personer dök upp och ville prova öl.
Det var fullt ös direkt när Guinness invigde sitt bryggeri i Maryland, USA. Redan under den första halvtimman släppte man in 700 personer och det blev snabbt fullt på parkeringen utanför.
Så fullt att bryggeriet via sociala media vädjade till besökare att samåka eller att åka taxi eller med Lyft för att det inte skulle bli totalt kaos.
Det här är första gången på över 60 år som Guinness har ett bryggeri i USA. Det har satsas hela 80 miljoner dollar på bygget och det ska i sin tur leda till 200 nya jobb.
– USA är förmodligen den mest dynamiska marknaden i världen just nu och vi vill vara där det händer. Genom att ha ett bryggeri i USA kommer vi att kunna hänga på trender snabbare och kunna brygga småbatcher som vi får ut snabbare på marknaden, säger ägarna Diageo i ett pressmeddelande.
Målet är att under det första året ha 300 000 besökare vid det nya bryggeriet, där det också finns en restaurang och ett besökscenter.