Nytt år. Då firar AB InBev med att ge bort 2021 lådor med öl och allt som krävs för att delta är lite aktivitet i sociala media.
Det handlar om ölet Natural Light som givetvis får välkommen uppmärksamhet i samband med kampanjen. 2021 lådor med öl ska ges bort för att fira att 2020 är över och att ett nytt år har inletts.
Alla som gör ett inlägg på Faceboock, Twitter eller Instagram och använder sig at taggarna #Finally21 eller #Sweepstakes deltar i tävlingen. Man har hela första veckan av 2021 på sig och sedan ska alltså lådorna fördelas ut.
– Sanningen är att våra fans är redo att lämna 2020 bakom sig. Vi ger dom ett litet tecken på vår uppskattning för att de har härdat ut det året och hoppas att dom skålade in det nya året med en Natty Light, säger Daniel Blake på AB InBev.
Ölet Natural Light lanserades 1977 och var det första lågkaloriölet från AB InBev. Ölet vann faktiskt en bronsmedalj vid World Beer Cup 2008 och 2011 var ölet det första som togs med ut i rymden.