Var det Heineken-ägda La Tropical som såg till att fotbollslaget avslutade sitt samarbete med lokala bryggeriet? Det ska nu en domstol i Florida bestämma.
Det lite komplicerade ärendet är ännu ett steg i ett bråk om namnet La Tropical, som pågått under en tid. Miami-bryggeriet Biscaybe Bay Brewings bästsäljande öl heter Tropical Bay IPA och bland annat hade bryggeriet klart med ett sponsoravtal som innebar att proffsfotbollslaget Inter Miami skulle sälja ölet på sin arena.
Men samtidigt håller Heineken-ägda bryggeriet La Tropical på att etablera sig i ölområdet Wynwood i Miami, och man har redan markerat sin närvaro genom att uppmana Biscayne Bay att byta namn på sin bästsäljare.
I september valde plötsligt Inter Miami att avsluta avtalet med Biscayne Bay, och man uppmanade samtidigt bryggeriet att inte prata om det hela. Det fick ägarna att ilskna till rejält och man har nu stämt La Tropical och krävt ensamrätt på sitt ölnamn.
– Vi vägrar att tvingas bort från vårt eget bästsäljande öl, säger Alejandro Mayar, en av ägarna av Biscayne Bay, till Miami Herald.
La Tropical känner sig dock säkra på att fallet ska gå deras väg. Manuel Portuondo, mannen som ska driva det nya bryggeriet, menar att han varumärkesskyddade namnet för första gången redan 1993 och att han bland annat också bryggde ölet 2016.
Nu är det upp till domstolen att avgöra.