Green Flash drar ordentligt i bromsen. 33 anställda sägs upp och man drar tillbaka sin distribution i över 30 delstater.
Med över 6000 bryggerier har konkurrensen blivit riktigt tuff på den amerikanska ölmarknaden. Detta har slagit ganska hårt mot de lite större bryggerier som funnits med lite längre och som vant sig vid distribution över stora delar av USA.
Ett av bryggerierna som drabbats är Kalifornienbryggeriet Green Flash och nu ska det sparas pengar. 33 anställda sägs upp och man slutar att distribuera sin öl i över 30 delstater.
Uppsägningarna sker inom produktion, försäljning, marknadsavdelning och administration.
– Vi är ledsna över att förlora dessa viktiga lagmedlemmar. Dom är alla passionerade individer som har gjort mycket nytta för Green Flash, säger grundaren Mike Hinkley i ett pressmeddelande.
Green Flash har haft distribution i alla 50 delstater, men framöver blir man bara kvar i 17. De delstaterna ligger i anslutning till företagets bryggerier i Kalifornien och Virginia.
Uppsägningarna påverkar inte någon personal i bryggeriet tap rooms, eller på Alpine som köpts upp av Green Flash.
I samband med förändringarna meddelar också Green Flash att man slutat att sälja sin öl på de större 65-centilitersflaskorna.