Var tredje amerikan vet inte vad Anheuser Busch InBev är. Nu ska öljättten storsatsa på att informera om sin existens.
Budweiser och Bud Light är kanske två av världens allra mest kända öl. Folk runt hela världen vet vad man pratar om när de namnen nämns. Men företaget bakom, Anheauser Busch InBev, är inte lika känt bland amerikaner.
I en undersökning visade det sig att var tredje amerikan inte hade en aning om vad företaget gör.
– Det är inte en dålig siffra men för ett företag med vår storlek borde vi ligga betydligt högre än så, säger Alexis Smith på AB Inbev till sajten Brewbound.
Nu storsatsar företaget på att lyfta fram sitt företag. I fyra reklamfilmer på vardera två minuter presenteras företaget och inte produkterna som skapas. Målet är att fler amerikaner ska lära känna varumärket och inte bara ölen som produceras.
– Vi är väldigt bra på att marknadsföra våra öl. Nu ska vi använda den kunskapen till att marknadsföra företaget också, säger Smith.
Här kan du se den första reklamfilmen.