Det finns olika sätt att skapa trogna kunder till sitt bryggeri. Två Feta Grisar har valt att satsa på en app.
Bryggerier jobbar på olika sätt när det gäller att få trogna kunder. Flera bryggerier satsar stort på sociala media, andra har startat klubbar där medlemmarna kan få olika förmåner. Två Feta Grisar har valt en egen väg genom att ta fram en app.
– Den är en del av vår ölklubb där vi vill skapa en trogen supporterskara, säger Pontus Henryz.
I appen finns bland annat bryggeriets alla produkter och dessutom alla event, antingen de i egna puben eller andra event där man deltar.
– Vi har precis börjat att använda den och ska marknadsföra den. Vi hoppas på att locka folk till våra olika aktiviteter och har möjlighet att skicka ut notiser till medlemmarna när saker och ting är på gång, säger Henryz.
Han ser appens utformning som ett första steg och tror att det kan hända mer på den fronten.
– Det går säkert att utveckla appen mer, nu har vi börjat för att folk ska veta var de hittar oss. Grundtanken är att den ska hjälpa oss att få öldrickare som följer oss på närmare håll, säger Henryz.