Red Sox mot Yankees. Men också Samuel Adams mot Brooklyn Brewery. Baseboll engagerar även de båda bryggerierna som nu ingått ett vad med varandra.
I American League Division Series möts Boston Red Sox och New York Yankees i bäst av fem matcher för att ta sig vidare i turneringen. Matcherna mellan de båda städerna brukar skapa en hel del känslor och den här gången har de båda bryggerierna också hjälpt till med det.
En hel del pikar i sociala media ledde fram till en konkret utmaning. Ett vad har ingåtts, där förlorande bryggeri måste göra en video där de skålar med motståndarens öl, och dessutom under en vecka döpa om ett öl i sin bryggeripub för att hylla motståndarlaget.
– Jag är övertygad om att det blir Brooklyn Brewery som måste döpa om ett öl för att hylla Red Sox, men skulle vi behöva göra det kommer det fortfarande vara ett öl med alla den kvalitet och de smaker våra öl har, säger Jim Koch, som grundade Boston Beer Co och varumärket Samuel Adams.
Att döma av den senaste matchen kan Koch, vars företag är ölsponsor på Red Sox hemmaarena, vara lugn. Där blev det nämligen seger med förkrossande 16-1 för Red Sox.