Är det via Untappd vi kommer att köpa våra öl i framtiden? Moderbolagets Next Glass senaste uppköp öppnar för den möjligheten.
Next Glass äger bland annat ölsajten Untappd och Beer Advocate, och har längs vägen fått backning av en investeringsfirma som vill lyfta företaget ytterligare.
Nu är det klart med ett nytt uppköp och det öppnar för en spännande framtid för Untappd.
Next Glass har nämligen köpt företaget Oznr, som tidigare hette CraftCellr. Där arbetar man med medlemsklubbar och releaser av nya öl, och det gör att Untappd i framtiden kan bli en viktig aktör när det gäller ölförsäljning.
– Kopplingen mellan bryggerier och ölentusiaster är själva själen i vår verksamhet. Via det här uppköpet kan vi leverera en service som våra användare på Untappd och Beer Advocate velat ha i flera år, säger Trace Smith, VD på Next Glass.
Bryggerier och barer runt om i världen använder Untappd för att presentera sina menyer till kunder och givetvis är det ett koncept som kan utvecklas till att även sälja öl.
– Vårt mål har hela tiden varit att hjälpa bryggerier att samarbeta med sina konsumenter på ett meningsfullt sätt. Det målet delar vi med Next Glass och därför är vi väldigt glada över att gå samman med det teamet, säger Eric Thelen, VD för Oznr, i ett pressmeddelande.