Inför GBG Beer Week hängde hotet över den om att den läggs ner om inte intresset ökar. Nu efteråt initiativtagarna fortfarande inte säkra på hur det blir nästa år.
När vi pratade Fredrik Berggren och Petur Olafsson inför GBG Beer Week sa de att de märkt ett svalare intresse och att ölveckan kanske spelat ut sin roll.
Nu är veckan genomförd och duon konstaterar att det blev en hel del aktiviteter i alla fall.
– Vi är nöjda med tanke på omständigheterna med pandemin bakom oss och så vidare. Det blev fler events än vi räknade med, runt 80 och många intressanta och välbesökta, säger Fredrik Berggren.
– Dock noterade vi att ganska många Göteborgsbryggerier inte deltog eller aktiverade sig särskilt mycket vilket är synd och något vi får ta reda på varför.
Om stort besökarintresse och mängden arrangemang räcker för att GBG Beer Week ska återkomma vet de inte än.
– Vi ska fundera på om och hur vi ska göra veckan framöver och om intresset är tillräckligt stort bland bryggerier och barer, vi kommer fråga dem helt enkelt, säger Fredrik.
– Finansieringsfrågan kommer vi också fundera lite mer på, vi måste hitta en mer hållbar lösning. Men det var en riktigt bra och kul vecka och vi är glada att vi körde.