Brekeriet satsar mer på Systembolaget och funderar på burk. Det och mer berättar Fredrik Ek i vår enkätserie.
1. Vad var det bästa som hände för ert bryggeri/företag under 2019?
– Oj, svår fråga. Det har hänt en del saker som kan vara kul att nämna. Dels har Tobias blivit heltidsanställd bryggare vilket inneburit att Christian kunnat fokusera mer på vår Vild-serie vilket är något vi verkligen vill satsa mer på. Sen vann vi ju en lansering på Systembolaget med vår höst-Saison Leaf Drop och fick nyligen veta att vi även vunnit en vårlansering med Spring Gose som släpps i mars. Utöver det har mycket tid gått åt att brygga Lusse Lelle som sålt bra även i år.
2. Vad blir era största satsningar eller förändringar i verksamheten under 2020?
– Dels har vi beställt en mindre destilleringsapparat för att kunna producera sprit och dels så spanar vi på att investera i en burkmaskin.
3. Hur mycket öl producerade ni 2019 och hur mycket räknar ni med att producera under 2020?
– Vi har producerat närmare 200 000 liter och siktar på samma mängd nästa år.
4. Vilken fråga tror du blir viktigast för svenska bryggerier under 2020? Varför?
5. Vilket svenskt bryggeri imponerade mest på dig under 2019? Varför just det bryggeriet?
– Remmarlöv fortsätter imponera med sin höga kvalité nu också i ”mer vågade” segment som NEIPA.