Först Australien. Och nu även Kina. Brewdog fortsätter sina storsatsningar runt om i världen.
Det hinner inte gå många dagar mellan nyheterna om Brewdogs olika satsningar dyker upp. Bara under de senaste veckorna har det handlat om bryggeri i Australien och ett hotell i Skottland. Nu finns också konkreta planer på ett bryggeri i Kina.
– Vi känner att vi bara kan utnyttja våra möjligheter i Asien genom att ha ett bryggeri där och vi letar aktivt efter platser och möjligheter i regionen, säger bryggeriet i en kommentar på sajten The Drinks Business.
I Kina finns en ölmarknad som är värd cirka 70 miljarder pund varje år och Brewdog har under de senaste åren mer än fördubblat sin försäljning i landet. Framför allt är det craft beer som ökar i landet, även om den typen av öl än så länge bara står för fyra procent av den totala ölkonsumtionen.
I fjol exporterade brittiska bryggerier öl till Kina till ett värde av drygt en halv miljard kronor. Det var mer än en fördubbling jämfört med 2016.