Nu satsar Brewdog på sin egen tv-kanal. Målet är att den webbaserade kanalen ska få 50 000 prenumeranter.
Skotska Brewdog har inga problem med att hitta på nya saker som har koppling till varumärket. Den senaste satsningen handlar om en egen tv-kanal.
Mellan 2013 och 2015 var bryggeriets grundare Martin Dickie och James Watt med i programmet ”Brew Dogs” hos Esquire Networks och det gav tydligen mersmak.
Den serien kommer att visas igen på den nya kanalen, och det finns redan flera programidéer klara.
14 originalprogram kommer att presenteras på den nya kanalen.
– Precis som Netflix var pionjärer för vanliga streamingtjänster, ska The BrewDog Network vara den första plattformen som blir känd över världen för sitt fokus på en passion. Vi tror att craft beer kan vara inspiration för den mest populära innehållet på internet, till och med populärare än katten som ramlar från väggar eller kändisar som har sex, säger James Watt i ett pressmeddelande.
Via den här länken kan du se mer om tv-kanalen.