Brewdog satsar stort inför det brittiska valet. Man skänker en öl till alla som röstar och ska göra sin egen valundersökning.
Skotska Brewdog är inte främmande för att prova nya grepp när det gäller marknadsföring. På torsdag är det val i Storbritannien och då vill Brewdog vara med.
Man skänker en pint med Punk IPA till alla som röstar i valet. De som röstar behöver ta en bild på sig själva vid vallokalen och sedan visa upp den för personalen.
Erbjudandet gäller även på fredag, vilket gör att de som röstat antingen kan fira segern eller dränka sorgerna med en Punk IPA.
Men Brewdog nöjer sig inte med detta. Brittiska väljarbarometrar har under senare år ganska ofta visat sig ha helt fel. Nu ska Brewdog göra sin egen väljarundersökning utanför sina pubar. Här får deltagarna en burk med Punk IPA innan de svarar på vilket parti de stöttar.
– Vi tror att folk är betydligt mer ärliga när de får en öl i handen och vi är övertygade om att våra resultat kommer att ge en mer korrekt bild av röstandet än de vanliga tråkiga undersökningarna, säger James Watt en av delägarna.
Brewdogs valundersökning genomförs i morgon och kommer att presenteras innan vallokalerna öppnar på torsdag.