Amerikansk Cascade har gjort en redesign som blivit en succé. Nu har man också prisats för sin nya layout.
Portlandbryggeriet Cascade har vunnit beundrare över stora delar av världen tack vare sina suröl. Men när man nu prisas är det inte för innehållet i flaskorna utan designen på etiketterna. Vid AMA MAX Awards nyligen fick man pris för sina nya design i konkurrens med företag från många andra branscher i nordvästra USA. Annonsbyrån som tagit fram designen heter Murmur.
– När vi började den här resan visste vi ungefär vad vi ville ha. Men efter ett par möten hade Murmur tagit oss i en helt annan riktning, säger Cascades marknadschef Tim Larrance till sajten The Full Pint.
Den nya loggan innehåller bland annat ett fat sett uppifrån, och som är designat som ett c. Dessutom har bokstav a utformats för att påminna om formen på bergen i närliggande Cascade Range.
– Förändringar kan vara svårt för många, men vi har fått en överväldigande positiv repons på vår design, säger Larrance.