Det gäller att hålla kontakten med sina kunder även när det är förbjudet med öppna taproom. Amerikanska bryggeriet FH Beerworks gör det med egen drive-in-bio.
Det är fortfarande tillåtet för amerikanska bryggerier att sälja öl och mat för take away. Men att öppna sitt taproom går inte.
Nu har FH Beerworks från Colorado Springs hittat sitt eget sätt att locka kunder även i dessa tider. Satsningen på en egen drive-in-bio har varit en succé. Premiären var utsåld och även de två kommande visningarna har sålts ut helt.
. Det har varit tufft att komma på nya sätt att få hit folk. Vår verksamhet bygger ju på att samla människor. Det här är ett sätt att ge människor underhållning på ett säkert sätt, säger Travis Fields på bryggeriet till sajten The Gazette.
Bryggeriet har ganska stora ytor på sin bakgård och det är där som man arrangerar biokvällarna. Det serveras ingen öl under filmvisningen och enda gången som gästerna får lämna bilen är om de ska gå på toaletten.
Bryggeriet tar i stället emot ordrar på öl från gästerna när de anländer och de får sedan med sig den beställda ölen efter föreställningen.
Det stora intresset har lett till att bryggerier även funderar på att ha drive-in-konserter och att ordna med komedikvällar.